Gdynia Kwitnie 2013 Moje zwycięstwo w edycji sierpniowej konkursu

Gdynia kwitnie to nowy gdyński konkurs fotograficzny promujący miasto a zarazem zieleń miejską. Jest organizowany obok Gdyni w kwiatach, konkursu, który skupia się na nagradzaniu pomysłowych i estetycznych wystrojów domów, ogrodów i instytucji.Odbywa się, co naturalne, od kwietnia do września.

Zdj.1 Dariusz Sobiecki

O sukcesie mojego zdjęcia w edycji sierpniowej konkursu pisałem już na fanpage’u bloga. Teraz przyszedł czas, by trochę nadrobić czasowe zaległości w kategorii Konkursy – Osiągnięcia. Trochę się tego zebrało, więc do rzeczy !

Aby nie ograniczać się do tego jedynego zdjęcia, chcę wam pokazać moje zdjęcia zgłoszone w poszczególnych edycjach konkursu.

W edycji kwietniowej nie brałem udziału, bo o konkursie dowiedziałem się za późno, by coś zaproponować.

Zatem zaczynamy od maja:

Gdynia Śródmieście Molo Południowe Widok w stronę Bulwaru Nadmorskiego
Zdjęcie w zamyśle impresyjne, o nieco niestandardowych proporcjach (dominanta kwiatów przy ocalonym klimacie).
fot.Dariusz Sobiecki 2013-05-26
Gdynia Śródmieście Plac Konstytucji Rondo z widokiem na modernistyczną architekturę
To ujęcie koresponduje ściśle z otoczeniem zwycięskiego kadru maja. Mi bardziej zależało na linii budynków w tle a widoczna lampa była bolesnym kompromisem. Z perspektywy czasu przyznaję, że jednorodne tło gmachu Sądu Rejonowego było lepszym rozwiązaniem.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-05-20

…..

Gdynia Śródmieście Skwer Kościuszki Kwitnące krzewy, Gemini i Sea Towers
Krzewy w okolicy Fontanny na Skwerku kwitną barwą zdecydowanie oryginalną.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-05-26

 

W czerwcu natomiast było tak:

Gdynia Śródmieście Skwer Kościuszki Fontanna na Skwerku w kwiatowej kompozycji
To zdjęcie wymagało trochę gimnastyki, ale było warto !
fot.Dariusz Sobiecki 2013-06-24

 

Gdynia Wielki Kack Soczyście ukwiecony krzew i lazur nieba
W edycji czerwcowej to moje ulubione ujęcie – taka atawistyczna fascynacja odwiecznym kontrastem barw życia i glębi nieba.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-06-24

 

Gdynia Śródmieście ul.Świętojańska Sezonowe kwiaty ozdabiają miejski pasaż
Podoba mi się pomysł donic, grządek w kształcie łódek, w których w trakcie sezonu wymienia się kwiaty – tak jak tu, w górnej części ulicy.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-06-27

 

W lipcu byłem zbyt pochłonięty konkursem Gdyński Modernizm w Obiektywie, więc odpuściłem.

Moje trzecie, sierpniowe podejście okazało się przełomowe 🙂

 

Gdynia Śródmieście al.Marszałka J.Piłsudskiego róg ul.Świętojańskiej Reprezentacyjnie i modernistycznie
To zdjęcie niewątpliwie poznajecie 🙂 Wypatrzone i „upolowane” ujęcie. Kleome ciernista i piękna modernistyczna kamienica z oszkloną galerią. I miejsce w konkursie Gdynia Kwitnie 2013 – edycja sierpniowa.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-08-04

 

Gdynia Śródmieście al.Marszałka J.Piłsudskiego róg ul.Świętojańskiej Kleome ciernista i pomnik poświęcony Wydarzeniom Grudniowym 1970 roku w tle
Plener ten sam, tyle, że tym razem z pomnikiem – krzyżem pamięci zamordowanych stoczniowców i mieszkańców Gdyni w grudniu 1970 roku. Kleome ciernista jako element dominujący.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-08-04

 

Gdynia Śródmieście al.Marszałka J.Piłsudskiego róg ul.Świętojańskiej Serce miasta
Na tym ujęciu oryginalny kwiat dzieli kadr z Urzędem Miasta Gdyni.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-08-04

 

Więcej możecie zobaczyć tu: eRatusz gdynia.pl Album Gdynia Kwitnie na Facebooku.

I jeszcze jedno: z pewnym opóźnieniem rozstrzygnięto edycję wrześniową, nie przyznając nagród a jedynie jedno wyróżnienie. Nie ukrywam lekkiego rozczarowania, bowiem z moimi propozycjami wiązałem spore nadzieje. I nimi właśnie kończę ten wpis 🙂

Cdn…….

Gdynia Kamienna Góra Wrześniowy czas słoneczników
Dużo chodziłem wśród tych dostojnych kwiatów, trochę szukając właściwego ujęcia, a trochę kierowany nieskrywaną fascynacją.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-09

 

Gdynia Kamienna Góra Gdyńska synteza tradycji i bezczasowej natury
W tym ujęciu „osadziłem” urodziwy kwiat w gdyńskim tle.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-09

 

Gdynia Kamienna Góra Kwitnący widok
Na tym ujęciu zależało mi bardzo – panorama wzdłuż parku na północną Gdynię z kwitnącym elementem. Nie było łatwo, bo kadr ledwo mieścił się poza rozpraszającą barierką po prawej stronie.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-09

 

Skomentuj

