"Dyskretny Urok Zimy" Moje kolejne wyróżnienie Polskiej Fotografii Mobilnej

Dla fotografii mobilnej, nowej formy kreacji rozwijającej się od kilku zaledwie lat, tworzą się dynamicznie nowe możliwości, Powstają artystyczne gremia organizujące fora dyskusyjne, recenzje aplikacji edycyjnych, konkursy czy wreszcie cotygodniowe przeglądy prac. Niewątpliwym liderem tej formy aktywności i promocji gatunku w Polsce jest grono twórców skupione wokół projektu Mobilni – Grupa Entuzjastów Fotografii Mobilnej.

Dykretny Urok Zimy Moje kolejne wyróżnienie w kategorii fotografii mobilnej
Choć generalnie nie lubię zimy, jako fotograf jestem jej dużo bardziej przychylny; szczególnie gdy spadnie pierwszy śnieg. Ten kadr powstał w okolicy Domu Aktora w Gdyni na Działkach Leśnych. Orkan „Ksawery” był już w trakcie odwrotu.
fot.Dariusz Sobiecki 2013-12-07

Ponadto szybki rozwój tej fotograficznej twórczości jest możliwy dzięki obecnym technicznym możliwościom smartfonów i tabletów. Fotografia mobilna ma swój własny język i formy wyrazu. Zdecydowanie nie należy jej mylić po prostu z użytkowaniem smartfona, co jest wciąz dość powszechnym błędem. Podstawowym warunkiem, aby fotografię traktować jako mobilną jest zarówno jej wykonanie jak i obróbka smartfonem jak i aplikacjami mu dedykowanymi. Reszta należy już do nas. Kreacja zdjęcia mobilnego jest dla mnie zajęciem fascynującym. Przez ostatnie kilka miesięcy moje podejście i koncepcje zmieniły się diametralnie. Wiosenne testowanie przybrało szybko formę dokumentacji i „łapania  pięknych momentów Gdyni„. Wkrótce potem, wraz z poznawaniem możliwości aplikacji edycyjnych oraz potrzeby nowych wyzwań, zacząłem tworzyć własne interpretacje, cykle i projekty, wzbogacając język wyrazu. Pomimo tych wszystkich zmian, ewolucji, myślę, że wciąż w dużym stopniu pozostałem dokumentalistą Gdyni – z radością muszę wyznać, że z tej miłości do miasta nie wyleczę się już chyba nigdy. I chwała Bogu ! 🙂

Będąc entuzjastą fotografii mobilnej, uprawiam również tę standardową, której znaczenie jest dla mnie równie ważne. Czasem możecie dostrzec na moich fotograficznych kontach dwa podobne do siebie zdjęcia – taka sytuacja ma miejsce gdy edytowane „tradycyjnie” zdjęcie było zrobione smartfonem. Jak się domyślacie, to samo ujęcie może być jednocześnie potraktowane totalnie mobilnie  🙂 W związku z tym postanowiłem rozdzielić moje konta na Flickr na tradycyjne i mobilne. Póki co, konto tradycyjne zawiera jeszcze sporo zdjęć mobilnych, które w wolnych chwilach stopniowo trnsferuję na nowe konto.

Moje wyróżnione ujęcie z 30. Przeglądu Mobilny Tydzień jest dobrym przykładem języka, którym lubię obecnie operować, choć jest to jeden z kilku nurtów które uprawiam. Przy okazji przypomnę wyróżnienie z 18 Tygodnia, które pokazuje przykład innej podejmowanej przeze mnie tematyki, ale także ewolucję mojego podejścia do narzędzi edycyjnych. Grupa Mobilni organizuje w syczniu 2014 w  pałacyku pod Poznaniem wystawę wszystkich wyróżnionych prac w pierwszych 30 tygodniowych przeglądach.

Na koniec, dla zainteresowanych, podaję linki do kilku z  moich kont fotograficznych. Naturalnie, nie mogło tu zabraknąć Instagramu, potężnej, mobilnej platformy promocji !

Flickr – Fotografia Tradycyjna http://www.flickr.com/photos/dariusz-sobiecki/

Flickr – Fotografia Mobilna http://www.flickr.com/photos/d-sobiecki-mobilephotography/

Instagram http://instagram.com/dareksobiecki

Statigram (bardziej interaktywna strona dedykowana Instagramowi – polecam !)

http://statigr.am/viewer.php#/myPhotos/

Zapraszam was do podjęcia mobilnej przygody :).

Skomentuj

